-

Taman Ku amat mengalu-alukan sebarang penulisan berkaitan dengan Taman Daya Maju ini. Sila e-mailkan sebarang berita, gambar atau apa saja yang anda fikir sesuai dengan blog ini ke tmndayamaju@gmail.com.

Sumbangan Anda Amat Dihargai.

Sunday, January 3, 2010

Hari Pertama Berkerja ditahun 2010

Hari ni hari pertama kebanyakan dari penduduk Taman Daya Maju ini mula berkerja. Hari ni hari pertama jugak anak-anak kita bersekolah, tentu macam-macam ragam. Yang pernah sekolah tadika tu rasanya tak der la banyak masalah, yang baru masuk tadika atau Pra tu tentulah mak atau ayah kene tunggu sampai habis sekolah. Yang berkerja tu kerje la rajin2 mana tau tahun 2010 ni dapat naik pangkat atau naik gaji lebih atau bonus lebih. hehehehe.....

Doa Menhadapi Hari Baru
Ya Allah, ya Tuhan ku, sesungguhnya hari ini adalah kejadian yang baru, maka bukakanlah kepada ku pintu ketaatan kepadaMu, sudahkanlah ia dengan keampunan dan keredhaan daripadaMu, kurniakanlah aku padanya kebaikan yang Engkau makbulkan dan gandakanlah ia untuk ku. Seandainya daku melakukan kejahatan padanya maka ampunkanlah daku. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani, juga Maha penyayang dan Maha Mulia.
(Doa Nabi Ibrahim, Ihya' Ulum al-Din, Tabaqat al-syaf'i al-Kubra)

No comments:

Post a Comment