-

Taman Ku amat mengalu-alukan sebarang penulisan berkaitan dengan Taman Daya Maju ini. Sila e-mailkan sebarang berita, gambar atau apa saja yang anda fikir sesuai dengan blog ini ke tmndayamaju@gmail.com.

Sumbangan Anda Amat Dihargai.

Sunday, January 3, 2010

Selamat Menyambut Tahun Baru

Tamanku mengucapkan selamat menyambut tahun Masihi 2010 dan tahun Hijrah 1431.
Semoga tahun ini menjadi tahun yang cemerlang bagi semua penduduk Taman Daya Maju ini.

Doa Awal Tahun
Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,

Segala puji bagi Allah, Tuhan sekelian alam. Rahmat dan kesejahteraan kepada utusan Allah yang paling mulia, juga kepada keluarga Baginda dan Sahabat-sahabat Baginda semuanya.

Wahai Allah, wahai Tuhan Kami, Engkaulah yang kekal abadi, yang sedia ada tiada awal dan akhir bagiMu. Sesungguhnya kelebihanMu yang amat besar dan kemurahanMu yang melimpah sangat diharap-harapkan. Kini tahun baru telah tiba, bersempena ini kami memohon kepadaMu perlindungan menghadapi syaitan yang dilaknat, kuncu-kuncunya dan tentera-tenteranya. Kami juga memohon pertolonganMu untuk mengalahkan runtunan nafsu yang mendorong kepada kejahatan. Kami juga memohon kepadaMu agar kami sentiasa sedia ingin melakukan perkara yang mendampingkan diri kepadaMu sehampir-hampirnya, wahai yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Dan Allah merahmati penghulu kami Muhammad,ahli keluarga dan Sahabat-sahabat Baginda semuanya. Segala puji-pujian bagi Allah, Tuhan sekelian Alam.

No comments:

Post a Comment